Velkommen

12. juli 2018

Et stk Sporty Spice med stor mad passion,  krydret med et nordjysk drys og med en stor trang til at skabe og inspirere. Jeg har en bachelor i Idræt og hoppede derefter på Kandidaten på Human Ernæring. Dog skiftede jeg specialeskriveriet ud med 6 fysiske bøger og 14 e-bøger. I 2013 kørte jeg min første MK camp. I dag har mere end 7000 yngre som ældre kvinder været på mine camps.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min passion er at vise dig, at det meste er muligt, hvis blot du brænder for det, har en plan for at nå dit mål og føler at du er en del af et fællesskab. Derudover finder du  mig på Go´Morgen DK hver 2. tirsdag, som deres faste sundhedsekspert, jeg holder foredrag rundt omkring i landet omkring håndtering af stress, performance og/eller generel sundhed, hjælper større virksomheder med at re-brande sig, hvis de gerne vil stærkere ind på sundhedsmarkedet, og så blogger og har mine instagram profiler @michellekristensen.dk samt @mk_bootcamp.

Sundhed har altid fyldt meget i min hverdag. Lige fra jeg var lille og blev drillet med, at jeg var tyk, til jeg blev voksen og fik en stor passion for at hjælpe andre med den sunde livsstil. I min barndom og indtil jeg var i starten af tyverne, var jeg på diverse slankekure. Jeg vil nærmest benævne mig selv som Danmarksmester i slankekure. Der er ikke den kur, jeg ikke har været på. Nupo kur, Atkins kur, Vægtvogterne, Vægtkonsulenterne, Spis efter din blodtype, Kalorietælling, Rigshospitalets stofskiftekur, en kur hvor man skulle spise 10 bananer om mandagen, 2 kilo tomater om tirsdagen osv. Ja jeg har prøvet en del! På de fleste kure tabte jeg mig også…..i de få uger, hvor jeg kunne overholde dem, men bagefter tog jeg det hele på igen, surprise.

Men noget godt har de mange slankekure gjort. De har lært mig at finde nøglen til den sunde livsstil, og givet mig enormt meget viden om min egen krop og psyke. Den viden koblet sammen med min viden fra Universitet, hvor jeg har en bachelor i Idræt og læst supplerende fag på Human Ernæring på Kandidatuddannelsen (jeg droppede ud før tid, da jeg blev mere optaget af at komme ud og arbejde med mennesker og få en stor erfaring derfra end at læse tykke bøger) samt den store læring, jeg har fået efter at have haft over 7000 kvinder i mine hænder, i de 8 år jeg har været igang, har i dag lagt grundlaget for den filisofi og viden, jeg har.

Jeg er selv et kæmpe madøre. Jeg elsker mad, jeg elsker fester og jeg elsker socialt samvær. Jeg elsker også at træne, lege i køkkenet og forsøge at gøre opskrifter enormt velsmagende samtidig med, at de er fyldt med gode næringsstoffer. Jeg kan godt li´tanken om, at når vi åbner munden for at spise, så giver maden os noget næring. Altså ikke bare kalorier, men vi får også vitaminer, mineraler, gode fedtstoffer, kostfiber eller andet

De sidste år har jeg haft stor succes med at ændre andre folks livsstil. Mine MK Bootcamps, som jeg i 4 år afholdte rundt i hele DK, gav mit enorm stor erfaring. Den viden jeg havde fået fra Uni og min egen erfaringer, måtte jeg år for år justere, så folk både fik resultater samt kunne implementere den sunde livsstil i deres travle hverdag. Og sådan opstod MK principperne, og én ting er 100% sikkert – de virker. Det kan mine tidligere MK campere fortælle om, og det har nogen gjort nedenfor.

Mine MK pricipper går i korte træk ud på, at du til hvert hovedmåltid skal sørge for at der er:

– mange grøntsager (dog kan dette undlades til morgenmad)

– en proteinkilde på størrelse med en knytnæve

– en form for fedtkilde – fx 1/2 avocado

Derudover kan der spises 2-3 stykker frugt/dagen. Når man skal konditionstræne, skal man sørge for at få nogle tætpakkede kulhydrater (brød, ris, pasta) et par timer inden træningen. Jeg forsøgte på et tidspunkt at sætte folk til at indtage dem 15 timer før træningen, da forskningen viser det er bedste. Men igen – en ting er forskningen, en anden ting er hvordan det passer ind i folks hverdag, og det passede virkelig dårligt.

En gang om ugen skal man tage et nydelsesmåltid, hvis man gerne vil tabe sig. Altså et måltid hvor man spiser lige det, man elsker allemest som ikke har med grøntsager at gøre Jeg kan bedst li´, at man gør det med andre. Fx hvis man er inviteret i byen til 3-retters menu, eller sætter gang i bland-selv-slik hyggen en fredag aften. Man SKAL spise sit nydelsesmåltid. Man skal lære at spise noget. der ikke er mega sundt, og så overbevise sig selv om, at man godt kan komme tilbage på det sunde spor bagefter, uden at tænke alt er tabt. Derudover er den sociale sundhed også vigtigt. Man skal kunne gå ud og drikke sjusser, selvom man har gang i et vægttabsforløb. Hvis man ikke vil tabe sig, så kan man slippe tøjlerne i weekenden og give den lidt mere gas, men stadig tænkte på, at man vil spise sig behagelig mæt og ikke overmæt.

Derudover skal man selvfølgelig også træne, samt jeg går op i at blodsukkeret er stabilt, at man faster (hvis man har lyst og føler sig nysgerrig på det. Det er ikke et must), og man kommer af med den søde tand. Men alt det kan du læse om i mine bøger eller her på bloggen.

Jeg håber, du er blevet inspireret, og husk at holde øje med bloggen. Der kommer nyt indlæg flere gange om ugen.

High fives og hurra fra mig, Michelle.

Kontakt info

For samarbejdsmuligheder, sponsorerede indlæg, tv og presse: michelle@michellekristensen.dk

For spørgsmål til online bootcamp og køb af produkter på shoppen: Send mail til direkte@michellekristensen.dk

 

 

Udtalelser fra MK campere

********************************

Cecilie Nørgaard

9 uger efter opstart på MK bootcamp

På MK bootcamp opnåede jeg en masse resultater, bl.a. har jeg oplevet mere overskud samt energi i hverdagene – også selvom lektier og afleveringer presser sig på. Min krop har udviklet sig meget på 9 uger, hvor jeg faktisk har vendt lidt op og ned på min livstil, og heriblandt er min udholdenhed mht. løb samt styrketræning blevet langt bedre. Jeg er blevet klar over, hvor stor en rolle kosten rent faktisk spiller ind i ens vægttab, hvilket jeg ikke var klar over førhen. Dette har også lært mig, at kunne modstå de fleste af hverdagens fristelser. Dette forløb har lært mig SÅ meget, at det ville være spild at vende tilbage til min gamle hverdag.

3 måneder efter mk bootcamp

3 måneder efter afslutningen af MK Bootcamp, går fremad samt rigtig godt. Jeg fortsatte hvor Michelle slap os, med mad og træning. Efter afslutningen af MK Bootcamp har jeg tabt mig yderligere 10 kg, hvilket vil sige, at jeg i alt har tabt mig 18 kg. ved hjælp af MK principperne. Mit bedste tip til dem som vil fortsætte, er at man skal (som jeg nævnte før) huske hvorfor man gjorde dette, men at det også kræver en solid ryggrad at fortsætte og takke nej til jordbærtærten, som nedstirrer en. Til dem som ønsker at starte, kan jeg næsten kun anbefale at tage på MK Bootcamp – her får man den vildeste gejst og vilje til at ville gennemføre hele forløbet. Selvom det er hårdt og man har lyst at bakke ud, så skal man igen huske at det er for ens eget bedste.

Du kan læse om de første 9 uger på MK Bootcampen for Cecilie her. Og de efterfølgende 3 måneder her.

*********************************

Fie Lundsby

Kære Michelle,

Først, tusind tak for et rigtig godt forløb!

Efter de 4 uger er jeg fortsat på bedste vis, selvfølgelig med nogle enkelte nedture til tider. I hverdagene holder jeg mig helt efter principperne, mens jeg i weekenden har lidt mere frirum til hvad der skal indtages. Udover træningssesssionerne, så går jeg også dagligt 10.000 skridt om dagen, netop for at komme udenfor. Skridtene er i bakket terræn 😉

Jeg taber mig stadigvæk og jeg føler mig mere og mere tilpas i min krop. Appelsinhuden forsvinder og alle mine bukser bliver større og større. Men det aller bedste ved det her forløb, er ikke at jeg har tabt mig. Nix. Det bedste er at jeg ikke længere tænker med munden, men med maven og ikke er fanatisk med kalorier. Er jeg sulten? Så spiser jeg, men også kun til jeg mæt. Før hen kunne jeg spise uendelige mængder mad og slik, nu stopper jeg når maven siger fra. Jeg vejer ikke længere min mad og slår kalorieindholdet op, men spiser med fornuft og føler mig tilpas og energifyldt. Jeg faster stadigvæk en dag om ugen, fordi jeg rent faktisk nyder ikke at skulle tænke på mad. Jeg er ikke længere afhængig af at skulle have noget sødt om aftenen – mit sidste måltid er aftensmaden. Sikke en befrielse!

Tusind tak for din hjælp og motiverende væsen. Du er satme fin! (Aller fineste kompliment fra en fynbo).

Billedet her er fra start og 4 uger efter

********************************

Maria Brenaa

Hej Michelle.

TAK! Din bootcamp gav mig et kærligt og tiltrængt skub bagi. Resultatlerne taler for sig selv – det gør smilet vist også!. Bukse billederne er hhv. fra bootcamp start i august 2016, fra januar 2017 og så skulle jeg lige for sjov prøve bukserne i dag, december 2017. Jeg har gemt dem, men kommer aldrig i dem igen!

Mange hilsner Maria.

*******************************

Jeg kunne forsætte med at vise imponerende resultater fra de mange kvinder, som lever efter mine MK principper. Men dem kan du løbende møde inde på bloggen her, på min instagram profil og i ‘Sund med MK’ gruppen. Ligeledes kan du her finde en 4-ugers plan, som guider dig, der bare har brug for at få fortalt hvad du skal spise dag for dig, og ikke lige har mod på at tage fat i træningen allerede, eller selv er godt igang. Hvis du derimod er godt igang med kosten, men mangler træningsprogrammer til stuegulvet eller fitness centret, så har jeg lavet en 10 ugers plan, hvor der er garanteret stramme balder for alle pengene :). Og sidst men ikke mindst, så afholder jeg mine MK online camps for dig, der gerne vil holdes endnu mere i hånden og have mig til at motivere dig hver dag via daglige mails og et fælleskab og live sessions på Facebook. Den 12. marts starter jeg en ny camp op, og jeg glæder mig! Du kan tilmelde dig her.

Tak for du følger med!

Xx Michelle

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar