Dit træningsstrategi til at komme igennem december

29. november 2018

Blogindlægget indeholder reklame for Puori

Det er mørkt, koldt og lige om lidt går det amok med julefrokoster, tømmermænd, julearrangementer og 100 ting man skal nå, inden det ringer ind til julefred og -ferie. Hvordan får man overhovedet holdt træningen ved lige i den måned, vi træder ind i fra på lørdag? Det får du svaret på her.

Først lad mig lige slå fast, hvad Puori overhovedet har med den her blog at gøre. I min verden hænger sund kost og træning sammen. Når man spiser sundt, så får man mere overskud og energi til at træne. Og når man træner, ja så får man mere lyst til at spise sundt. Puori er mine gode samarbejdspartnere, som står bag nogle af Danmarks bedste kosttilskud. De har vundet flere tests i TÆNK magasinet for deres rene produkter af høj kvalitet, og derfor er jeg også ret pjattet med dem. Fordi jeg ved, at deres kosttilskud er af høj kvalitet og hjælper mig gennem perioder med travlhed, pres fra omgivelserne og mig selv, og så smager deres c-vitamin brusetabletter og proteinpulver virkelig godt! Nok om Puori – nu til træningen 🙂

Jeg kan sagtens forstå, at det er svært at få træningen til at hænge sammen i december måned. Især hvis man har en omgangskreds, der elsker julehygge, fester og derudover har et studie, arbejde eller en helvedes masse børn og det hele skal gå op i en højere enhed. Derfor vil jeg også gerne, at du sætter dine træningsforventninger lidt ned i december. Ikke at de skal forsvinde helt, men i december måned skal vi leve efter sætningen ‘ lidt er bedre end ingenting’. En sætning jeg selv godt kunne lære at huske på, når det ringer ind til julefrokost og der står snaps foran mig!!!

Jeg vil hellere have, at du får trænet 3 x 20 minutter hver uge i december end at du slet ikke får trænet. Du kan faktisk få meget ud af 20 min. Enten kan du tage en løbetur i et højt tempo. Hvor du bliver presset og forpustet. Eller du kan lave en omgang styrketræning med egen kropsvægt, hvor du laver squats, push-ups, burpees o.a. Ja egentlig kan du træne efter styrketræningsprogrammet, som du finder i min MK Fitcamp e-bog, som er bygget op på den måde. Hvor du får øvelser til at give den gas på kort tid. Det giver mere end du aner med sådan en omgang træning, og jeg lover dig, at du får pulsen op, og bliver dejlig øm i musklerne dagen efter.

Jeg er selv stor fan at det gode, gamle ‘trucker bad’. Ja det lyder klamt og det er det måske egentlig også, men det er altså nu engang bedre i min verden, at du får presset 20 min træning ind tidlig om morgenen og derefter bruger 5 min på at vaske dig under armene, hist og her, fyrer en roll-on på, pifter med lidt parfume, en tørshampoo i håret og så er du good to go. Et trick jeg selv benytter mig pænt meget af…..også i alle årets andre måneder. For ellers får jeg simpelthen ikke træne de gange jeg vil, hvis jeg hver gang skal bruge 30 min på at gå i bad, vaske hår o.a.

Tænk på hvilken type du er. Er du A- eller B-menneske. Hvis du er A-menneske så stå tidligere op om morgenen og få træningen i hus. Placér dit vækkeur ude på gulvet, så du skal rejse dig, når det ringer. På den måde hopper du ikke i snooze fælden. Og ved siden af vækkeuret har du aftenen inden gjort dit træningstøj klar. Så skal du ikke tænke for meget lige når du vågner, men kan hoppe lige i træningstøjet og komme afsted.
Hvis du er B-menneske, så træner du efter arbejde eller inden aftensmaden. Hvis du har små børn, så kan du også træne efter aftensmaden. Det vigtigste er at du kommer så hurtig som muligt i dit træningstøj, når du kommer hjem fra arbejde/studie. Det kan godt være at du går rundt og lave en del ting, inden du kommer ud og træne. Men det er ofte det sværeste at komme i det der træningstøj. Så hop i det så snart det er muligt. Plus det virker så mærkeligt at tage sit træningstøj af om aftenen, når man skal i seng, hvis det ikke har været brugt :).

Jeg håber du kan bruge en eller flere af rådene her. Lidt er bedre end intet.

Xx Michelle

 

 

 

 

Du ville måske også kunne lide...

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar