MK principperne tiltalte mig – mest af alt fordi det ikke er hokus pokus mad

19. november 2018

Hun har tabt 32 kilo og i går løb hun hendes første 10 km tur. Mød en af mine seje MK campere, som har været så skøn at sende hendes historie omkring den rejse hun har været på, men ønsker at være anonym. Så vi kalder hende ‘Møg sej type’!

Du får hendes rejse mod en ny livsstil her.
______________

Det startede med et væddemål med en kollega om at hvis jeg kunne løbe 5 kilometer i træk, så ville hun tage med mig ud og ride. Hun er bange for heste, så der var noget på spil. Jeg er mega stædig, så hvis jeg kigger tilbage var det nok det eneste der kunne få mig igang. Jeg har et job som kræver at jeg sidder på min pind i mange timer og et job, der gør at jeg rejser rigtig meget, så motion var nok mere noget jeg talte om end noget jeg egentlig gjorde noget ud af. Jeg havde medlemsskab af fitness – men var nok mere månedens gæst end egentlig trofast motionist!

Med væddemålet indgået tænkte jeg – hvordan kommer jeg i mål med de 5 km? Jeg besluttede mig for at jeg nok ikke kunne på egen hånd, så jeg besluttede mig for at investere lidt mere end et fitness medlemskab og googlede personlig træner. Jeg satte en aftale op med ham i oktober 2017 og han kom til mit kontor en aften efter arbejde. Han gik op på 7. sal og jeg tænkte allerede “hold kæft – chill out”. Vi startede med at løbe (eller nok mere gå) 3 gange om ugen og det gode er at når man ikke kan løbe efter bussen, så begynder der hurtigt at komme fremskridt med 3 gange om ugen. Han talte også om kost osv, men jeg synes ikke rigtig det var noget for mig – og mit mål var ikke i første omgang at tabe kilo. Mit mål var at være i stand til at løbe. Nu tager jeg selv trappen op på 7 sal hver dag som en del af min daglige motion og løbeformen er ved at være der.

Men hans ord om at tabe mig  har nok alligevel haft noget indflydelse for ubevidst begyndte jeg at google lidt og kigge lidt omkring. MK principperne tiltalte mig – mest af alt fordi det ikke er hokus pokus mad, men simple principper og ordenlig mad. Jeg elsker at lave mad, men elsker også at leve ret simpelt. Det skal være muligt i hverdagen at smække en omelet på panden med frysegrønt og have mad på 10 minutter og det skal være muligt at lave noget lidt mere spændende i weekenden. Jeg kunne nok godt have startet selv, men jeg tænkte at det nok var klogt at prøve en bootcamp. Så i julen 2017 meldte jeg mig til bootcamp med start i januar. Jeg har så været på et par stykker siden – mest fordi det giver ret meget at være en del af et fællesskab og fordi man altid kan lære noget nyt. Jeg følger ikke træningsplanen idet jeg stadig har min personlige træner. Kosten følger jeg – hver weekend laver jeg en madplan for den kommende uge så det passer med arbejde osv. Så ved jeg hvornår jeg skal faste, hvornår jeg har tid til at købe ind og hvad jeg har mulighed for at lave om aftenen. Fasten er magisk – jeg troede aldrig det ville gå, men det er så dejligt. Jeg faster næsten altid fra frokost til frokost – det er normalt til frokost jeg er mest sulten, så det passer bedst.

Fra julen sidste år til nu er der røget 32 kilo – og mange spørger om jeg har et mål. Mit mål er ikke at tabe mig – det har egentlig ikke været mit mål fra starten. Mit mål er at være i stand til at løbe. Først 5 km og nu er jeg lige kommet i mål med min første 10 km. Mit næste mål handler om løbetider – vil gerne under 30 min på min 5 km og under 1 time på min 10 km. Derfor fortsætter jeg på MK – for jeg ved at hvis jeg taber mig lidt mere, så bliver løbetiden også lidt bedre.

_______________

Næste MK camp starter den 7. januar. Du kan læse mere om den her (scroll ned på siden) og vi glæder og virkelig til at skyde 2019 af med nye som gamle MK campere

Xx Michelle

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar