‘Jeg har fået mere energi, sover bedre og har smidt 6 kilo’

27. december 2018

I dag skal du møde Lykke på bloggen. Lykke har været på min MK online camp i november-december og er kommet i hendes gamle cowboybukser igen. Og i dag vil hun fortælle om de 7 ugers MK camp. Hvad hun fik ud af det og hvordan hun gjorde det det hele så let for sig selv som mulig.
_________________

Jeg hedder Lykke, 39 år og jeg er gift med Rasmus.

Efter måneders overvejelser, tog jeg mig endelig sammen i oktober og tilmeldte mig bootcampen nov/dec 2018. Jeg valgte MK principperne, da jeg synes det virkede overskueligt, og kunne jo se, at andre har haft kæmpe succes med det. Og så tiltalte det mig, at der ikke skulle tælles kalorier eller maden skal vejes af til hvert måltid, for det står jeg helt af på.
Ja og så synes jeg skisma det er billigt i for hold til andre bootcamps, jeg har kigget på. Synes man får meget for sine penge hos MK.

Det har været fedt med dine daglige morgenmails, med peptalk, videoer og opskrifter. Godt med materialet om principperne, kosten og træningen, det har været brugbart og hjulpet mig når jeg kom i tvivl, nemt lige at slå op i.

Facebook-gruppen er genial, ved godt ikke alle synes det. Jeg synes, det har givet meget og jeg har lært meget igennem de andre deltageres og egne spørgsmål, som vi har kunne stille til MK teamet dagligt og fået gode svar tilbage på. Og så har gruppen bare hjulpet hinanden, det giver altså motivation.

Grunden til jeg meldte mig, var at jeg gerne ville smide de overflødige kilo, som især sad på mavebæltet. Herhjemme lever vi egentlig okay sundt, men har altid godt kunne lide en god kage. Så jeg håbede på nogle nye sunde madvaner og inspiration til at leve sundere.  Træningen var den sidste ting jeg gerne ville have et spark bag i til. Har altid haft 120 undskylninger for , hvorfor jeg ikke liiiiige kunne træne i dag.
I starten tænkte jeg, jeg lærer aldrig principperne, og får aldrig det med kosten til at spille. Men der går ikke længe før det sidder på rygraden, og Rom blev jo ikke bygget på en dag, selvom det skal det inde i mit hoved ?.

Inden campen startede læste jeg alt materialet, handlede ind og jeg forberedte mig ved at få lavet granola, bagt broccolibrød, skåret grøntsager i lange baner, så jeg havde min morgenmad og frokost klar til første uge. Jeg havde besluttet, at jeg skulle gøre det let for mig selv og spise det samme til morgenmad og frokost i hvertfald den første uge, indtil jeg var blevet mere tryg ved principperne.

Jeg fandt hurtigt ud af, at i hverdagen, skulle det være nemt om morgen og frokosten som skulle med på job. I weekenden hvor der er mere tid, lavede jeg noget af det, som tager lidt mere tid til morgenmad. Til morgenmad i hverdagen har jeg spist skyr med frugt og granola. Til afveksling har jeg prøvet forskelligt toppings til skyren fx. chiagrøden og rødgrøden. Brødmuffins med ost blev også et hit til de hurtige morgener.


Til frokost har jeg vekslet mellem broccolibrød med kylling, ost og gnavegrønt, madvaffel med laks, spinat, mayo/ gnavegrønt  eller rester fra aftensmaden.
Opskrifterne på aftensmaden har været rigtig gode, lette at lave og velsmagende. Der er mange favoritter: tomattærten, Spicy chicken, salaterne, spidskål lasagne, hotdogs, portobello burger, jeg kunne blive ved.

Jeg savner ikke ris, kartofler, pasta. Retter hvor det bruges, smager lige så godt med hakket kål, squash eller vafler som tilbehør f.eks. som madpandekager.

Jeg har lært at spise en portion og ikke to, selvom maden smager fantastisk, men jeg er jo dejlig behagelig mæt efter en portion. Hvis jeg har spist ekstra har det været af det grønne. Det med aftensmaden er ikke så kinesisk og besværligt. Man kan sagtens spise det man har gjort før. Nu skal man bare huske at bytte kulhydraterne ud med grøntsager.
Og så må jeg sige, at vi aldrig har spist så mange grøntsager på så mange forskellige måder før, som vi har gjort i de 7 uger campen har stået på.
Der er mange gode muligheder som eftermiddags snack, og der har jeg vekslet mellem mange forskellige alternativer. Frugt/mandler, søde snack brød, bananpandekager, gnavegrønt med pesto, rødbede snackbrød- favoritten.

Jeg fandt hurtigt ud af, at for at mine mål skulle lykkedes og ikke mindst for at gøre det nemmere for mig selv i hverdagen, har det været vigtig med forberedelse. Jeg satte mig ned om søndagen, og forberedte den kommende uge, lavede en madplan for de 3 hovedmåltider, lagde fastedagen ind og fik planlagt træningen, så det passede bedst  ind i kalenderen. Jeg forberedte også noget af maden om søndagen og frøs det ned, så det lige var til at tage ud fx. Granola, brødmuffins, eftermiddagssnack, forskellige pandekager, broccolibrød osv. Og fik skåret gnavegrønt i lange baner. Der bliver spist en del på sådan en uge. Det er en kæmpe hjælp med forberedelsen. Jeg havde ikke fået det gjort en af ugerne, og det var virkelig træls for jeg havde ikke tid om morgenen til at stå og snitte.

I forhold til at faste, kastede jeg mig ud i det fra uge 1. Og har gjort det en gang om ugen i hele forløbet. Jeg har fastet på en af mine lange arbejdsdag, så jeg ikke skulle blive fristet af køleskabet hjemme. Det var hårdt de første gange, men danskvand og lakrids te har været min redning. Jeg vil helt sikkert holde fast i en ugentlig fastedag, selvom det er lidt hårdt, men det er også en fed følelse, når jeg har klaret mig igennem de 24 timer.

Træningen var et af mine mål, da jeg startede. Jeg fandt hurtigt ud af, at træning 3-4 gange om ugen, var det som passede bedst for mig. Jeg tager i træningscenteret 2 gange om ugen for at lave konditionstræning og styrketræner lidt på maskiner. Samt jeg har lavet MK’s styrketræningsprogrammer hjemme 1-2 gange ugentligt. Disse programmer er virkelig gode, de kan mærkes i kroppen og det bedste er, at det er klaret på 25 min og kræver ikke andet end din krop som “redskab”.

Jeg skal stadig blive bedre til at få overholdt mine træningsaftaler med mig selv, det er jeg ikke helt i mål med. Og det irriterer mig. For jeg ved, at når jeg først er kommet afsted eller har fået lavet træningen hjemme, synes jeg jo det er mega fedt og har det så godt med mig selv.

Når jeg ser tilbage på de 7 uger, har det givet mig utroligt meget. Jeg har fået mere energi i hverdagen og overskud. Jeg sover bedre om natten, sover tungere.
Det bedste af det hele er jeg har tabt 6 kilo og smidt ca. 43 cm. Jeg skal ud og have nye bukser for jeg har fået hængerøv i dem allesammen.

Det har virkelig været motiverende, når jeg efter hver måling om søndagen har kunne se, at der er røget nogle centimeter. Og ikke mindst se forandringen på de billeder jeg har taget af mig selv hver søndag. Hver søndag har jeg prøvet et par bukser, som ikke kunne lukkes mere, men for hver uge der er gået, har jeg kunne passe bukserne bedre og bedre. Og nu sidder de som de skal.

Alt dette er sgu optur, jeg vil helt sikkert fortsætte med at leve efter MK principperne. Jeg vil gerne lige smide et par kilo mere og få træningen op at køre 100% og derefter leve efter principperne 80/20.

Så for at komme ordentlig videre efter en velfortjent juleferie, som skal nydes med hvad julen indebærer af dejlig mad, vil jeg glæde mig til at fortsætte på januar campen og nu sammen med 3 søde veninder. Som også har meldt sig efter de har fulgt min rejse de sidste uger.❤️

Tak til MK og MK teamet for en super god bootcamp❤️

Lykke

___________

Tusind tak til dig Lykke og wow sikke en rejse! Det er simpelthen så sejt!
Næste MK online camp starter den 7. januar. Sidste tilmeldingsfrist er den 4. januar. Du kan læse mere om campen her. 80% af pladserne er væk, så hvis du ved at du skal med, så skal du ikke overveje det alt for længe.

Xx Michelle

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar