15 min træningsprogram med egen kropsvægt

10. januar 2019

Jeg er selv af den mening, at træning skal være overskuelig og simpel. Det må aldrig blive for besværligt. Så er der større risiko for, at du dropper træningen helt. Jeg jubler, hvis du får trænet alt fra 2-5 gange/ugen.

Jeg er kæmpe fan af styrketræning med egen kropsvægt. Fordi det dels for de fleste er hårdt og fordi øvelserne kan udføres når som helst – hvor som helst.
Derudover kan jeg simpelthen ikke se nogen grund til, at vi skal træne i flere timer om dagen. Det har de fleste ikke tid til. Jeg, mine MK campere og veninder har ihvertfald ikke. Ingen af os kan overskue så lang en træning.
Bevars, hvis du træner mod en specifik konkurrence som fx marathonløb, så skal du op og have nogle lange træninger. Meeeeen de færreste træner til marathon :).

Så hvis du ønsker at få en effektiv træning presset ind i dit travle program, eller bare gerne vil hive fat i et program som er overskueligt, da det max tager 20 min, så skal du juble. For her er det.

Jeg bliver selv forpustet og presset, når jeg gennemfører programmet. Jeg har kørt det en del på diverse hotelværelser og græsplænen. Det giver dig styrke og får banket din puls op, så både kredsløbet og muskulaturen jubler. Lad os se nærmere på det.

Sådan skal du udføre programmet
Du skal lave 5 min opvarmning. Hvis du har cyklet hjem fra arbejde, så er du varm, hvis du skynder dig at hoppe i træningstøjet. Derfor tæller disse 5 min heller med i de 15 mins træning.
Opvarmning kan være alt for sjipning, løb og hop på stedet, svinge med arbejde, sprællemand o.a.

Dit 15 min træningsprogram
Du kører hver øvelse i 30 sekunder.
Du skifter øvelse uden at holde en pause imellem øvelserne.
Når du har kørt alle øvelserne igennem, holder du 60 sekunders pause.
Derefter kører du alle 6 øvelser igennem igen.
Du skal køre 3 runder i alt…..og så kommer du op på 13 1/2 min. De sidste 1 1/2 min kører du 8 burpees efterfulgt af 10 squats. Se hvor mange runder du kan nå at lave.
Ved russian twist kan du tage en tung bog eller bare folde dine hænder og lade dem køre fra side til side.

BINGO! Så er du færdig. Her er øvelserne:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rigtig god træning. Jeg jubler hvis du kan køre 3 x træning/ugen :).

Hvis du vil have flere træningsprogrammer med egen kropsvægt, så tjek min MK Fitcamp ud.

Den er genial til at give en masse styrkeprogrammer med egen kropsvægt til dig. Du kan enten følge de 10 ugers program eller plukke ud af programmerne i Fitcampen.

Xx Michelle

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar